Innovatie in de zorg | Leer de cliënt kennen met een QR-code

Hoe kun je op een makkelijke manier snel en eenvoudig de belangrijkste informatie over een cliënt krijgen? Dit is voor zorgmedewerkers die voor de eerste keer naar een cliënt gaan die zij nog niet kennen, soms lastig. We willen graag persoonsgerichte zorg geven. Het kan moeilijk zijn als de zorgmedewerker vervolgens het appartement binnenstapt van een voor hen onbekende cliënt. Dankzij het project ‘Data gedreven innoveren’ lijkt daar nu een oplossing voor te zijn gevonden: het scannen van een QR-code!

Pilot QR-code op de 2e verdieping in Onderwatershof

In Onderwatershof is een test gestart met het scannen van een QR-code. Op de tweede etage hangt er op de zusterpost een kastje. Hierop staat een QR-code. Het is de bedoeling dat de zorgmedewerker deze code scant met een telefoon. Vervolgens loopt de zorgmedewerker naar het appartement van de cliënt. Op het naambordje zit een sticker met een tweede code. Ook deze code scant de medewerker. Na het scannen van deze laatste code verschijnt er een overzicht in beeld met de belangrijkste informatie van deze cliënt. Zo weten zorgmedewerkers op een eenvoudige en snelle manier meer over de cliënt.

Op deze manier leveren we mensgerichte zorg, dat is waar Cardia voor staat!

 

Thema
Zorgvernieuwing & technologie
Soort item
Nieuws
Thema tags
innovatie
technologie